Zöld Alma Főz

Zöld Alma mindenféléket süt-főz. Tiszteletbeli kis Levin és Mislen-csillagos kísérletező. :-)

Címkék

alaplé (1) alma (5) aprósütemény (11) avokádó (5) bab (2) bárány (1) bazsalikom (1) bodza (2) bodzaszörp (2) bor (5) briam (1) brokkoli (3) bulgur (5) burgonya (14) búzakorpa (1) cékla (10) citrom (4) citromfű (2) cseresznye (3) csicseriborsó (1) csicsóka (1) csíra (7) csirke (10) csokoládé (6) cukkini (15) cukkinikrém (1) curry (4) desszert (7) dió (8) édesburgonya (2) édeskömény (6) egyedény (1) eper (7) eperlekvár (5) feketeszeder (2) feta (8) fokhagyma (2) gesztenye (2) gomba (9) gránátalma (2) gratin (2) guacamole (1) gyömbér (1) gyöngyhagyma (1) gyümölcsleves (1) hagymalekvár (1) háj (2) hal (4) hurka (2) indiai (1) joghurt (2) juhtúró (2) kakaópor (7) kakukkfű (14) kalács (1) kapor (4) karácsony (1) karalábé (2) karalábékrém (1) karalábélevél (1) karfiol (1) karfiolkrém (1) kecskesajt (5) kecsketúró (2) kelbimbó (1) kelttészta (7) kence (7) kenyér (1) kevert sütemény (12) kínaikel (1) kókuszreszelék (3) koriander (3) körte (4) kuglóf (2) kukorica (5) lazac (2) lecsó (2) leveles tészta (1) leves (5) liba (1) lilahagyma (10) máj (9) májkrém (1) málna (4) málnalekvár (5) málnaszörp (2) mandula (2) mártogatós (1) más (4) mascarpone (2) mazsola (1) medvehagyma (3) meggy (2) menta (10) méz (10) mogyoró (1) mogyoróvaj (1) müzli (1) narancs (1) padlizsán (6) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) paprika (1) paradicsom (7) parmezán (1) patiszon (3) périgord (1) petrezselyem (1) piláf (1) pisztácia (1) pite (2) pitypang (1) pogácsa (3) póréhagyma (28) rebarbara (1) rétes (1) rukkola (2) sajtmártás (1) sárgabarack (5) sárgabaracklekvár (6) sárgarépa (12) spárga (6) spenót (5) sütemény (27) sütőtök (8) szaloncukor (3) szárzeller (2) szerecsendió (1) szilva (1) tárkony (1) tejszín (6) tészta (1) tiramisu (1) tonhal (2) töpörtyű (2) túró (9) újhagyma (4) vanília (3) vargánya (2) vöröslencse (2) zabpehely (1) zeller (4) zöldbab (1) zöldborsó (6) zöldfűszerek (2) zsír (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Zöld Alma: Köszönöm! Boldog új évet neked is! (2011.01.02. 12:42) 150!
  • adigtrebor: Szia, küldtem képet - Róbertgida rakott palacsintát kért és láss csodát, találtam Nálad is recepte... (2010.12.07. 22:21) Palacsintatorta
  • Zöld Alma: Upsz, kiderült, hogy a családom is olvassa a blogot... Rajtam keresztül üzenik, hogy a havi rendsz... (2010.10.24. 21:55) Süssünk tökfőzeléket! (???)

Süssünk tökfőzeléket! (???)

2010.10.15. 18:45 Zöld Alma

De most tényleg - ki mondta, hogy a tök, kapor, tejföl hármas csak fazékban képzelhető el? A tökfőzelékhez amúgy is különösen erős kötelékek fűznek - annak idején nagy kedvencem volt és amikor a családom már nem volt hajlandó havi rendszerességgel elkészíteni nekem, kénytelen voltam elkezdeni főzőcskézni. :-)

Nyilván mondanom sem kell, hogy a hűtőben néhány napot várakozó patiszon eredetileg töltött patiszonnak indult, de menetközben valahogy elszállt az elkészítéséhez szükséges energia. Így lett belőle gyors és egyszerű, sütőben sült ebéd. Bár nem túl egyszerűen, de meghámoztam a patiszont (különösen a hullámoknál akadok el néha). Félbevágtam és kivájtam a belsejét, majd nagyjából egyforma vastagságú szeletekre vágtam. Picit besóztam-borsoztam-vegetáztam, amíg összeállítottam a tejfölös keveréket a tetejére.

Egy kevés olajat öntöttem egy tűzálló tál aljába, majd beleszórtam a patiszon-szeleteket. Kaporral, illetve sóval, borssal kikevert tejfölt öntöttem a tetejére, amibe felaprított hagymát és fokhagymát is tettem. Légkeveréses sütőben 175 fokon, nagyjából fél óra alatt megsült. A végén még kicsit megpirítottam a tetejét.

Sült tökfőzelék
- 1 közepes patiszon
- 1 nagy pohár tejföl
- 1 fej vöröshagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- kapor
- só, bors, vegeta

1 komment

Címkék: kapor patiszon

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldalmafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr332369870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöld Alma 2010.10.24. 21:55:57

Upsz, kiderült, hogy a családom is olvassa a blogot... Rajtam keresztül üzenik, hogy a havi rendszerességű tökfőzelék-előállítást még bevállalták és csak a heti gyakoriságot tagadták meg anno. :-)
süti beállítások módosítása