Zöld Alma Főz

Zöld Alma mindenféléket süt-főz. Tiszteletbeli kis Levin és Mislen-csillagos kísérletező. :-)

Címkék

alaplé (1) alma (5) aprósütemény (11) avokádó (5) bab (2) bárány (1) bazsalikom (1) bodza (2) bodzaszörp (2) bor (5) briam (1) brokkoli (3) bulgur (5) burgonya (14) búzakorpa (1) cékla (10) citrom (4) citromfű (2) cseresznye (3) csicseriborsó (1) csicsóka (1) csíra (7) csirke (10) csokoládé (6) cukkini (15) cukkinikrém (1) curry (4) desszert (7) dió (8) édesburgonya (2) édeskömény (6) egyedény (1) eper (7) eperlekvár (5) feketeszeder (2) feta (8) fokhagyma (2) gesztenye (2) gomba (9) gránátalma (2) gratin (2) guacamole (1) gyömbér (1) gyöngyhagyma (1) gyümölcsleves (1) hagymalekvár (1) háj (2) hal (4) hurka (2) indiai (1) joghurt (2) juhtúró (2) kakaópor (7) kakukkfű (14) kalács (1) kapor (4) karácsony (1) karalábé (2) karalábékrém (1) karalábélevél (1) karfiol (1) karfiolkrém (1) kecskesajt (5) kecsketúró (2) kelbimbó (1) kelttészta (7) kence (7) kenyér (1) kevert sütemény (12) kínaikel (1) kókuszreszelék (3) koriander (3) körte (4) kuglóf (2) kukorica (5) lazac (2) lecsó (2) leveles tészta (1) leves (5) liba (1) lilahagyma (10) máj (9) májkrém (1) málna (4) málnalekvár (5) málnaszörp (2) mandula (2) mártogatós (1) más (4) mascarpone (2) mazsola (1) medvehagyma (3) meggy (2) menta (10) méz (10) mogyoró (1) mogyoróvaj (1) müzli (1) narancs (1) padlizsán (6) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) paprika (1) paradicsom (7) parmezán (1) patiszon (3) périgord (1) petrezselyem (1) piláf (1) pisztácia (1) pite (2) pitypang (1) pogácsa (3) póréhagyma (28) rebarbara (1) rétes (1) rukkola (2) sajtmártás (1) sárgabarack (5) sárgabaracklekvár (6) sárgarépa (12) spárga (6) spenót (5) sütemény (27) sütőtök (8) szaloncukor (3) szárzeller (2) szerecsendió (1) szilva (1) tárkony (1) tejszín (6) tészta (1) tiramisu (1) tonhal (2) töpörtyű (2) túró (9) újhagyma (4) vanília (3) vargánya (2) vöröslencse (2) zabpehely (1) zeller (4) zöldbab (1) zöldborsó (6) zöldfűszerek (2) zsír (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Zöld Alma: Köszönöm! Boldog új évet neked is! (2011.01.02. 12:42) 150!
  • adigtrebor: Szia, küldtem képet - Róbertgida rakott palacsintát kért és láss csodát, találtam Nálad is recepte... (2010.12.07. 22:21) Palacsintatorta
  • Zöld Alma: Upsz, kiderült, hogy a családom is olvassa a blogot... Rajtam keresztül üzenik, hogy a havi rendsz... (2010.10.24. 21:55) Süssünk tökfőzeléket! (???)

Sütőtökös ravioli

2012.02.11. 10:05 Zöld Alma

Hogy rá ne unjunk a sütőtök-krémlevesre, ezúttal ravioli készült a sütőtökből. Itt találtam a receptet, amibe első olvasásra beleszerettem. Előrebocsátom: elég macerás elkészíteni, de engem speciel a mennyei íze teljes mértékben kárpótolt az aprólékos folyamatért.

Az előkészítés részeként 175 fokos (légkeveréses) sütőben bő fél óra alatt megsütöttem a sütőtököt. Amikor egy picit lehűlt, akkor hámozás után szépen össze lehetett törni egy villával. Sóval, borssal, szerecsendióval és a reszelt citromhéjjal fűszereztem. A parmezán háromnegyedét hozzákevertem. Ezen a ponton lehet egy picit örülni, már kész a töltelék! A neheze viszont csak most következik.

A tésztához összegyúrtam a lisztet a tojással, a sóval és vízzel. Időről időre tettem hozzá egy kevés vizet, amíg már viszonylag könnyen lehetett dolgozni vele. Igyekeztem minél vékonyabbra nyújtani - ez már csak azért sem volt egyszerű, mert a jóféle magyar liszt miatt minduntalan visszaugrott a tészta a korábbi méretére. De nem hagytam magam, így végül néhány milliméteres lett. Felkockáztam és utána még egyesével átdolgoztam mindegyiket a sodrófával, hogy szép vékonyak legyenek. Na, ez volt az igazán macerás rész...

Két-két tésztakocka közé egy bő evőkanál tölteléket tettem, majd villával körben lelapogattam a szélét, hogy ne tudjon idejekorán távozni a tésztából. Amíg mindegyikkel végeztem, a tésztának volt ideje egy kicsit pihenni, ez kifőzés előtt állítólag jót tesz neki. Mivel nem tudtam pontosan, hogy mennyi tészta lesz és ehhez mennyi töltelékre lesz szükség, így maradt egy kevés parmezános sütőtök.

Nagyon lobogó, sós vízben pár percig (legfeljebb 4-6 perc) főztem, utána megforgattam az olvasztott vajon és apróra vágott bazsalikommal, valamint a maradék parmezánnal megszórva tálaltam.

Tanulság: Most már abszolút értem, miért is hasznos egy tésztagép, ami könnyebben és ügyesebben készít nagyon vékony tésztalapokat, hozzám képest. Egyelőre még azon dilemmázom, hogy egy tésztagép birtokában mennyivel több tésztát ennénk... Legközelebb kisebb kockákra vagy körökre fogom vágni a tésztát és jobban fogom adagolni a tölteléket.

Ezeket leszámítva döbbenetesen finom volt együtt a sütőtök és a bazsalikom - bevallom, én ezt nem gondoltam volna... A citromhéj jelentőségét sem értettem az elején, de valahogy könnyűvé és frissé tette az egész fogást.

Sütőtökös ravioli
- 50 dkg sütőtök
- 10 dkg parmezán
- só, bors, szerecsendió
- citromhéj
- bazsalikom
- vaj

Ravioli-tészta
- 20 dkg liszt
- 1 tojás
- só

Szólj hozzá!

Címkék: sütőtök parmezán bazsalikom szerecsendió

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldalmafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr914066904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása