Zöld Alma Főz

Zöld Alma mindenféléket süt-főz. Tiszteletbeli kis Levin és Mislen-csillagos kísérletező. :-)

Címkék

alaplé (1) alma (5) aprósütemény (11) avokádó (5) bab (2) bárány (1) bazsalikom (1) bodza (2) bodzaszörp (2) bor (5) briam (1) brokkoli (3) bulgur (5) burgonya (14) búzakorpa (1) cékla (10) citrom (4) citromfű (2) cseresznye (3) csicseriborsó (1) csicsóka (1) csíra (7) csirke (10) csokoládé (6) cukkini (15) cukkinikrém (1) curry (4) desszert (7) dió (8) édesburgonya (2) édeskömény (6) egyedény (1) eper (7) eperlekvár (5) feketeszeder (2) feta (8) fokhagyma (2) gesztenye (2) gomba (9) gránátalma (2) gratin (2) guacamole (1) gyömbér (1) gyöngyhagyma (1) gyümölcsleves (1) hagymalekvár (1) háj (2) hal (4) hurka (2) indiai (1) joghurt (2) juhtúró (2) kakaópor (7) kakukkfű (14) kalács (1) kapor (4) karácsony (1) karalábé (2) karalábékrém (1) karalábélevél (1) karfiol (1) karfiolkrém (1) kecskesajt (5) kecsketúró (2) kelbimbó (1) kelttészta (7) kence (7) kenyér (1) kevert sütemény (12) kínaikel (1) kókuszreszelék (3) koriander (3) körte (4) kuglóf (2) kukorica (5) lazac (2) lecsó (2) leveles tészta (1) leves (5) liba (1) lilahagyma (10) máj (9) májkrém (1) málna (4) málnalekvár (5) málnaszörp (2) mandula (2) mártogatós (1) más (4) mascarpone (2) mazsola (1) medvehagyma (3) meggy (2) menta (10) méz (10) mogyoró (1) mogyoróvaj (1) müzli (1) narancs (1) padlizsán (6) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) paprika (1) paradicsom (7) parmezán (1) patiszon (3) périgord (1) petrezselyem (1) piláf (1) pisztácia (1) pite (2) pitypang (1) pogácsa (3) póréhagyma (28) rebarbara (1) rétes (1) rukkola (2) sajtmártás (1) sárgabarack (5) sárgabaracklekvár (6) sárgarépa (12) spárga (6) spenót (5) sütemény (27) sütőtök (8) szaloncukor (3) szárzeller (2) szerecsendió (1) szilva (1) tárkony (1) tejszín (6) tészta (1) tiramisu (1) tonhal (2) töpörtyű (2) túró (9) újhagyma (4) vanília (3) vargánya (2) vöröslencse (2) zabpehely (1) zeller (4) zöldbab (1) zöldborsó (6) zöldfűszerek (2) zsír (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Zöld Alma: Köszönöm! Boldog új évet neked is! (2011.01.02. 12:42) 150!
  • adigtrebor: Szia, küldtem képet - Róbertgida rakott palacsintát kért és láss csodát, találtam Nálad is recepte... (2010.12.07. 22:21) Palacsintatorta
  • Zöld Alma: Upsz, kiderült, hogy a családom is olvassa a blogot... Rajtam keresztül üzenik, hogy a havi rendsz... (2010.10.24. 21:55) Süssünk tökfőzeléket! (???)

Csicsóka krémleves

2012.02.07. 20:14 Zöld Alma

A csicsóka egy nagyon egészséges krumpliszerűség, érdekes édeskés ízzel. Az élettani hatásairól bővebben itt. Amellett, hogy egy viszonylag natúr fűszerezésű krémleves készült belőle - ami igazán jólesik a nagy hidegek idején, életemben először "igazi" húslevest főztem, hogy "rendes" alaplével tudjam felönteni a csicsókát. Nagy élmény volt.

Ezért először is, hideg vízben, nagy lángon feltettem főni a csirkehúst - az fontos, hogy csontos legyen a hús, mert ebből főnek ki igazán az ízek. Amikor felforrt, akkor szűrővel levadásztam a tetejéről a képződött habot és kis fokozatra kapcsoltam. Sóval és borssal fűszereztem és beletettem a vöröshagymát és a fokhagymát. Hagytam tovább rotyogni és csak később adtam hozzá a hasábokra vágott répákat. Még később tettem bele a petrezselymet - egész csokor hiányában aprított mirelitet. Amennyire megértettem a húsleves / alaplé főzés lényegét, a több ütemben hozzáadott alapanyagok egyúttal a rotyogás szabályozásában is segítenek. Így a későbbiek során nem is képződött a tetején hab.

Időnként kóstolgattam, illetve teszteltem, hogy megfőtt-e már a hús. Emlékeim szerint az elejétől a végéig 2-2,5 óra kellett és bár ez soknak tűnik, igazából csak néha kellett ránézni, szépen elvolt magában.

A levesből leszűrtem az alaplevet és nekiláttam a csicsókalevesnek. A kockákra vágott hagymát kevés olajon megdinszteltem, majd a kockákra vágott csicsókát is átforgattam az olajon. Csak ezután öntöttem fel az alaplével, illetve sóval és borssal fűszereztem. Amikor már puha volt a csicsóka, akkor picit vártam és összeturmixoltam a levest. Hozzáöntöttem a tejszínt, folyamatos keverés mellett. Utána visszatettem a tűzhelyre, de már nem forraltam fel újra, csak addig vártam, amíg elkezd egy kicsit rotyogni.

Az alapléből származó répával tálaltam. Nagyon egyszerű ízvilága és egyszerre mégis telt íze volt - ideális választás a téli hidegben, mert nagyon jól átfűti az embert. Ez egy elég sűrű leves lett, igazából akár kevesebb csicsóka is elég hozzá, akkor valószínűleg kevésbé tömény.

Alaplé
- 1 kg csirke felsőcomb
- 1 fehérrépa
- 2 sárgarépa
- 1 kisebb vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- petrezselyem
- só, szemes bors

Csicsóka krémleves
- 85 dkg csicsóka
- 1 fej hagyma
- 1 liter alaplé
- 2 dl tejszín
- só, bors

Szólj hozzá!

Címkék: tejszín alaplé csicsóka

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldalmafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr154066615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása