Zöld Alma Főz

Zöld Alma mindenféléket süt-főz. Tiszteletbeli kis Levin és Mislen-csillagos kísérletező. :-)

Címkék

alaplé (1) alma (5) aprósütemény (11) avokádó (5) bab (2) bárány (1) bazsalikom (1) bodza (2) bodzaszörp (2) bor (5) briam (1) brokkoli (3) bulgur (5) burgonya (14) búzakorpa (1) cékla (10) citrom (4) citromfű (2) cseresznye (3) csicseriborsó (1) csicsóka (1) csíra (7) csirke (10) csokoládé (6) cukkini (15) cukkinikrém (1) curry (4) desszert (7) dió (8) édesburgonya (2) édeskömény (6) egyedény (1) eper (7) eperlekvár (5) feketeszeder (2) feta (8) fokhagyma (2) gesztenye (2) gomba (9) gránátalma (2) gratin (2) guacamole (1) gyömbér (1) gyöngyhagyma (1) gyümölcsleves (1) hagymalekvár (1) háj (2) hal (4) hurka (2) indiai (1) joghurt (2) juhtúró (2) kakaópor (7) kakukkfű (14) kalács (1) kapor (4) karácsony (1) karalábé (2) karalábékrém (1) karalábélevél (1) karfiol (1) karfiolkrém (1) kecskesajt (5) kecsketúró (2) kelbimbó (1) kelttészta (7) kence (7) kenyér (1) kevert sütemény (12) kínaikel (1) kókuszreszelék (3) koriander (3) körte (4) kuglóf (2) kukorica (5) lazac (2) lecsó (2) leveles tészta (1) leves (5) liba (1) lilahagyma (10) máj (9) májkrém (1) málna (4) málnalekvár (5) málnaszörp (2) mandula (2) mártogatós (1) más (4) mascarpone (2) mazsola (1) medvehagyma (3) meggy (2) menta (10) méz (10) mogyoró (1) mogyoróvaj (1) müzli (1) narancs (1) padlizsán (6) padlizsánkrém (1) palacsinta (1) paprika (1) paradicsom (7) parmezán (1) patiszon (3) périgord (1) petrezselyem (1) piláf (1) pisztácia (1) pite (2) pitypang (1) pogácsa (3) póréhagyma (28) rebarbara (1) rétes (1) rukkola (2) sajtmártás (1) sárgabarack (5) sárgabaracklekvár (6) sárgarépa (12) spárga (6) spenót (5) sütemény (27) sütőtök (8) szaloncukor (3) szárzeller (2) szerecsendió (1) szilva (1) tárkony (1) tejszín (6) tészta (1) tiramisu (1) tonhal (2) töpörtyű (2) túró (9) újhagyma (4) vanília (3) vargánya (2) vöröslencse (2) zabpehely (1) zeller (4) zöldbab (1) zöldborsó (6) zöldfűszerek (2) zsír (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Zöld Alma: Köszönöm! Boldog új évet neked is! (2011.01.02. 12:42) 150!
  • adigtrebor: Szia, küldtem képet - Róbertgida rakott palacsintát kért és láss csodát, találtam Nálad is recepte... (2010.12.07. 22:21) Palacsintatorta
  • Zöld Alma: Upsz, kiderült, hogy a családom is olvassa a blogot... Rajtam keresztül üzenik, hogy a havi rendsz... (2010.10.24. 21:55) Süssünk tökfőzeléket! (???)

Kisült-e már a kalácsom?

2012.02.05. 09:42 Zöld Alma

Igen-igen! Megkelt, megfontam és kisült. :-) Amennyire bonyolult dolognak tűnt elsőre a kenyérsütés, legalább annyira volt érdekes és izgalmas a kalácssütés. Leginkább a fonat elkészítésétől tartottam, de tulajdonképpen pont olyan, mint a hajfonás. De talán kezdjük az elején!

Zacskós élesztővel dolgoztam, így nem volt szükség az élesztő felfuttatására, arra azonban így is figyeltem, hogy a hozzávalók langyosak legyenek. A lisztben elkevertem az élesztőt, a cukrot és a sót, utána pedig hozzáadtam a tejszínt, a vaníliaaromát és két tojást, valamint a harmadik fehérjét (a sárgája a kenéshez kell!) Az egyszerűség kedvéért a robotgépet dolgoztattam meg a hólyagos tésztáért. Néhány perc alatt megdagasztotta a kelttésztát, amit ezután letakarva egy órán át hagytam pihenni.

Még mindig nem szoktam meg, hogy nem kel meg olyan látványosan, mint ha friss élesztő kerülne bele. Így a valamicskét megkelt tésztát alaposan átgyúrtam, hogy jó levegős legyen a tészta, majd három részre osztottam és mindegyik cipócskát kisodortam. A tésztarudakat az egyik végüknél összeillesztettem, utána pedig - amennyire szorosan lehetett - összefontam. A fonat elejét és végét alulra hajtogattam és megpróbáltam viszonylag sérülésmentesen belepakolni egy sütőpapírral bélelt tepsibe. (Nem mondom, hogy elsőre tökéletes lett a fonás, de húsvétig még bőven van időm gyakorolni.)

A tepsiben további fél órát pihent a tészta, végül pedig megkentem a tojássárgájával kikevert tejjel, ettől lett szép fényes a külseje. 175 fokra előmelegített légkeveréses sütőben nagyjából háromnegyed óra alatt átsült. Az íze nem túl édes, viszont állagra és ízre legalább annyira finom, mint a bolti. Ehhez jött még hozzá a tudat, hogy semmilyen mesterséges adalék nincs benne. Simán vajjal, illetve lekvárral is mennyei volt... :-)

Tejszínes kalács
- 50 dkg liszt
- 1 csomag élesztő
- 5 dkg cukor
- 1 teáskanál vaníliaaroma
- 2,5 dl tejszín
- 3 tojás
- 1 evőkanál tej
- 1 csipet só

 

Szólj hozzá!

Címkék: tejszín kalács kelttészta

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldalmafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr194066093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása